Култура
Камерниот оркестар „Профундис“ со мултимедијален концертен спектакл „ГРУВ“

Досега невидени сценски визуелни ефекти во форма на 3Д-мапинг и уникатна програма ќе бидат премиерно прикажани на концертниот спектакл GROOVE (ГРУВ) на македонскиот камерен оркестар „Профундис“, кој ќе се одржи на 21 април на сцената на Националната опера и Балет.
На ова аудиовизуелно доживување како солист ќе настапи виртуозот на виолончело, Драган Ѓорѓевиќ-Сузуки, кој пред македонската публика ќе се претстави заедно со врвните музичари од камерниот состав „Профундис“ под диригентската палка на маестро Ѓурѓица Дашиќ.
Музичкото искуство на присутните ќе биде збогатено со специјално креирани 3Д-визуелни ефекти, кои со технологијата на 3Д-мапинг во целост ќе ја оживеат сцената на Националната опера и Балет и ќе бидат уникатно доживување, кое првпат ќе се одржи во нашата земја на концерти од класичната музика.
На концертниот спектакл GROOVE (ГРУВ) ќе прозвучи оригинална програма со четири праизведби составени од класиката преку фолклорот до рокенролот. Ексклузивноста на програмата преку делата на Џими Хендрикс, Палп Фикшн – Мизерлоу, В.Валтон, Д. Шостакович, Офенбах, Попер и Сарасате, ќе ја збогати и делото на македонскиот композитор Дарко Илиевски – Motus folklorikus, напишано специјално за овој настан и посветено на камерниот оркестар „Профундис“.
„Овој концерт е доказ дека креативноста не познава граници и ќе биде навистина, неверојатно, мултимедијално доживување, кое се одржи еднаш, но останува засекогаш. Користиме технологија, која првпат се употребува на концерти од ваков тип и во комбинација со виртуозноста во сценскиот настап на солистот Драган Ѓорѓевиќ-Сузуки и уникатната програма ќе ја разбуди синергијата кај секого од присутните“, изјави маестро Ѓурѓица Дашиќ, уметнички раководител и диригент на „Профундис“.
Инаку, ова е следен во низата концертни спектакли на камерниот оркестар „Профундис“ откако минатата година ја одбележа настапот на светски познатата виолинистка Ирина Мурезану, која ја наполни концертната сала на Националната филхармонија.
Настанот ќе се одржи во Националната опера и Балет на 21 април (петок) со почеток во 20 часот. Влезниците, по цена од 750 денари, се продаваат преку продажната мрежа на „МКТикетс“ во државата, како и на следниот линк – https://mktickets.mk/event/groove/.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
„Црно семе“ на Битолскиот театар во официјална програма на 59. МТФ „Војдан Чернодрински“ во Прилеп

Претставата во продукција на Битолскиот театар, „Црно семе“ од Ташко Георгиевски, во режија на Андреј Цветановски, е дел од официјалната програма на 59. издание на Македонскиот театарски фестивал „Војдан Чернодрински“ во Прилеп.
Истата ќе се изведе на 07.06 во сабота, со почеток од 19 часот.
Одлуката да се постави култниот роман на Георгиевски на сцената на Битолскиот театар го покажува потребниот однос кон сопствената традиција и посвета на трагичната судбина на македонскиот народ од егејскиот дел на Македонија. Трауматичната приказна на Македонците затворени на еден пуст остров во Егејското Море, овој пат низ драматизацијата на Јелена Цветановска и режијата на Андреј Цветановски, е прикажана на мошне сликовит и сценичен начин, особено со ефективната актерска игра на целиот ансамбл вклучен во претставата.
Актерите покажуваат на кој начин може да се покаже трагичната судбина без нагласена патетика, намерно прикажувајќи ја и интимната и суптилна страна на поединечните човечки судбини. Човекот, неговото интимно страдање во однос на политичкиот контекст овде ја прикажува храбрата слика на сплотувањето во колективното и резултатот на личната борба наспроти општествената.
Може да се заклучи дека претставата нуди една емотивно внимателна вивисекција на страдањето создавајќи моќна театарска слика.
Во претставата играат: Мартин Мирчевски, Огнен Дранговски, Васко Мавровски, Никола Стефанов, Никола Пројчевски, Петар Горко, Борче Ѓаковски, Александар Стефановски, Александар Димитровски, Александар Копања, Марија Цветановска, Петар Спировски, Живко Борисовски, Хари Михајловски. Драматизацијата е на Јелена Цветановска, сценограф Сергеј Светозарев, костимограф Благој Мицевски, музика Димитар Андоновски, кореограф Дамјан Цветановски. Учествуваат и 4 млади момци од КУД Илинден: Давид Балтовски, Филип Стефановски, Виктор Крстевски и Александар Ѓорѓиовски. Покрај авторската музика на Андоновски, се користи и композицијата „Бело море“ од Мизар и хорот Хармосини од албумот „Детето и белото море“.
За претставата советникот при Министерството за култура, проф. Атила Клинче ќе каже:
„ Прекрасна претстава, одлични актери кои максимум се ангажирани. Одлична режија на Андреј, уште поубава сценографија и светло дизајн, музика, се тоа дава одличен ритам на претставата. Битолскиот театар затоа е голем театар народски кажано „Театар со сите нишани“. Ме радува тоа што после долги години не сум се видел со многу мои драги пријатели како што се Пепи, Тино, Петар, Вале, Огнен и уште многу други мои пријатели колеги, па се видовме на премиерата. Прекрасно доживување, бев многу импресиониран од претставата, едно големо браво“.
А актерот од Прилепскиот театар, кој игра и на сцената на Битолскиот, Илија Волчески, додава:
„Ништо помалку не се очекуваше од искусниот Андреј Цветановски, а и од фамилијата Цветановски која беше вклучена во овој процес. Се разбира битолските актери и целата креативна и техничка екипа на ниво како и секогаш. Приказната е јасна и се следи со внимание. Одлична структура на претстава, одлично темпо, одлични каратери од страна на сите актери. Многу функционална сценографија со јасни симболи. Како сценографијата, така и костимите, а и дизајнот на светлото и самата музика. Нека се множат уште многу праизведби и премиери и на Андреј и на битолскиот театар“.
Годинешното издание на фестивалот во Прилеп го отвора претставата „12“ во режија на Синиша Евтимов, во продукција на Македонскиот народен театар од Скопје, а го затвора на 13 јуни, претставата „Вистината 2“ на театар Комедија, од Флоријан Зелер, во режија на Владимир Јурц. На истиот доајенката на Битолски и македонскиот театар, Соња Мијахлова ќе ја добие наградата за животно дело.
Култура
Весна Петрушевска лауреат на Денови на комедијата Куманово

Лауреат на 28. издание на Меѓународниот театарски фестивал Денови на комедија 2025 е актерката Весна Петрушевска.
„Фестивалот и Советот на Фестивалот МТФ Денови на комедија Куманово во состав на: Сања Русеска, Владанка Крстевски, Сефедин Шабани, Крсто Богојевски и Александар Крстевски, доделува награда „Васил Иљоски“ на актерката Весна Петрушевска за особен придонес во театарската уметност, посебно во делот на комедијата“, соопштија од Фестивалот.
Наградата ќе биде врачена на денот на отворањето на Фестивалот на 24 септември во голема сала на Центар за култура Куманово.
Култура
„Мадам Батерфлај“ – емотивна оперска вечер во рамките на 53. Мајски оперски вечери

Во рамките на 53. издание на фестивалот „Мајски оперски вечери“ на 23 мај со почеток во 20.00 часот, на сцената на Националната опера и балет ќе се изведе едно од ремек-делата на светската оперска уметност – „Мадам Батерфлај“ од Џакомо Пучини.
Диригент на претставата е гостинот од Италија, Марко Боеми, режијата ја потпишува Александар Текелиев од Бугарија. Сценографијата е дело на Живојин Трајановиќ, а костимографијата ја изработи Лира Грабул. Концерт-мајстор е Верица Ламбевска, а хор-мајстор: Јасмина Ѓорѓеска и Ѓургица Дашиќ.
Во насловната улога (Чо Чо Сан – Мадам Батерфлај) ќе настапи гостинката од Србија, Mарија Јелиќ, во улогата на Пинкертон ќе настапи, Ѓорѓи Цуцковски, во улогата на Шарплес, Луис Кансино од Шпанија, во останатите улоги ќе настапат: Марика Поповиќ, Дејан Стоев, Невен Силјановски, Јане Дунимаглоски, Соња Пендовска Мадевска, Валентина Димитриевска, Олег Цуцковски, Никола Стојчески, Марко Гапо, Дарко Станојловски, Борко Биџовски, Филип Мирчевски, Никола Чедомировски, Шинаси Рамдан, Марко Димовски заедно со хорот и оркестарот на Националната опера и балет.
Операта „Мадам Батерфлај“ е музичка драма за љубовта, предавството и надежта, раскажана преку извонредната музика на Џакомо Пучини. Во ова дело, Пучини маестрално ги спојува елементите на западната и источната култура, создавајќи драматични музички моменти што допираат до секој слушател. „Ако не сум трогнат, ако либретото не ми го допре срцето…тогаш тоа не е за мене.“, Пучини точно знаел што бара во едно оперско либрето, а фактот што приказната за деликатната јапонска „пеперутка“ длабоко го трогнала се огледува во секоја нота од партитурата на неговата славна опера.