И автомобилскиот гигант Honda се приклучи кон вселенската трка – еве што знаеме досега за неговата ракета
Можеби звучи неверојатно, но Honda – еден од најголемите светски производители на автомобили – тивко се приклучи на трката за вселенски летови. Компанијата неодамна соопшти дека нејзиниот истражувачки центар, Honda R&D, успешно го лансирал и приземјил својот прототип на ракета за повеќекратна употреба – важен чекор кон амбицијата да постигне суборбитални летови до 2029 година.
Во краткото, но импресивно видео што го сподели компанијата, се гледа како ракетата висока околу 6 метри грациозно полетува, ги собира своите нозе и се издигнува до височина од 265 метри. Неколку моменти подоцна, истата со прецизност се враќа и слетува назад на лансирната рампа – исправена и недопрена.
Honda всушност развива сопствен ракетен мотор
Иако е мала (со сувa тежина под 900 кг), ракетата претставува важен технолошки напредок. За споредба, првиот прототип на SpaceX, Grasshopper, дебитираше во 2012 година со висина од 32 метри – над пет пати повисок од Honda моделот.
Овој чекор не доаѓа од никаде. Веќе во 2021 година, Honda откри дека развива сопствен ракетен мотор, а во април оваа година сподели план за тестирање на обновлив енергетски систем за Месечината на Меѓународната вселенска станица. Исто така, основа просторија за вселенски бизнис во САД за соработка со американски компании.
Небото нова цел на автомобилските компании
Целта на Honda е јасна: да создаде ракети за лансирање на сателити кои ќе го надополнат нејзиниот постоечки бизнис, слично како што SpaceX го користи својот ракетен систем за одржување на Starlink, или Amazon со Blue Origin и сопствената сателитска интернет-услуга што ја планира.
„Honda ја започна ракетната програма верувајќи дека може да придонесе повеќе во секојдневниот живот на луѓето преку сопствени ракети и сателитски сервиси“, велат од компанијата.
И не е сама. Јапонскиот ривал Toyota веќе инвестираше во Interstellar Technologies – стартап кој развива ракети за масовно производство. Иако Honda сè уште не открива комерцијални планови, нејзиниот тивок но амбициозен влез во вселенската индустрија го најавува почетокот на нова ера – каде автомобилските гиганти го гледаат небото како следна дестинација.
Коментирај анонимно