Шефот на БМВ вели дека електромобилноста без алтернативи е ќорсокак. БМВ претходно беше критикуван дека бавно развива електрични возила и дека е еден од ретките големи производители што не одредил точен датум кога ќе премине на модели само за електрични возила.
Сепак, сега кога некои конкуренти се повлекуваат од стратегијата чисто фокусирана на електрични возила, попретпазливиот пристап на БМВ се чини дека се исплатеше.
Германскиот производител долго време се залага за потребата од поширок спектар на технологии за погонски склопови, а на годишното генерално собрание на компанијата минатата недела, извршниот директор Оливер Ципсе потврди дека BMW се држи до тој пристап.
Ова значи дека ќе продолжи да произведува и продава бензински, дизел, хибридни, па дури и водородни возила, заедно со растечкиот асортиман на електрични автомобили.
„Ги сфаќаме политичките цели многу сериозно - но не веруваме во технички еднострани регулативи што ја ограничуваат понудата“, рече Ципсе.
„Истото важи и за циркуларната економија. Само сеопфатен пристап може да овозможи и поттикне инвестиции. Бидејќи, како независна технологија, електромобилноста води кон ќорсокак - тоа сега е јасно. Разликите се едноставно премногу големи, дури и во самата Европа.“
Ципсе ги наведе Белгија и Италија како примери. Додека во Белгија дарежливите стимулации им овозможија на електричните и хибридните возила да заземат над 60% од пазарот минатата година, во Италија тој удел беше само 4%.
Ципсе верува дека клучното прашање е како ефикасно да се намалат емисиите на CO₂ – а одговорот сигурно не е црно-бело размислување.
„Додека другите производители ја менуваат својата стратегија, ние сме на вистинскиот пат“, им рече Ципсе на акционерите.
„Дури и политичарите почнуваат да ги менуваат ставовите: новата германска влада поддржува широк технолошки пристап, додека Европската комисија сака Европа да биде поконкурентна.“
Побарувачката за електрифицирани модели на БМВ расте - во првиот квартал, повеќе од 25% од сите продадени возила беа електрифицирани (електрични и хибридни), а речиси една петтина од нив беа целосно електрични.
Во 2028 година, со помош на Тојота, БМВ планира да го претстави својот прв сериски модел на водород.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата