Пребарувањето на Google како што го знаете наскоро ќе биде минато: Еве што носи новиот начин на пребарување на интернет Google наскоро ќе го промени интернет пребарувањето какво што го знаеме со децении. Наместо да скрола низ сини линкови, американскиот технолошки гигант го воведува AI Mode – систем што го претвора пребарувањето во природен разговор со вештачка интелигенција.
Оваа промена претставува една од најголемите пресвртници во историјата на интернет пребарувањето. Режимот на вештачка интелигенција не е само козметичко подобрување – тоа е сосема поинаков пристап кон наоѓање информации преку интернет. Според најавите на компанијата, новата функција ќе им биде достапна на сите корисници во САД кои имаат најмалку 18 години и имаат овозможено пребарување.
Ако спаѓате во оваа категорија, ќе го забележите новиот таб „Вештачки режим“ на Google Search како прва опција од левата страна на екранот. Пристапот е можен и преку иконата Labs на страницата на Google, каде што можете да ја активирате опцијата AI Mode.
Новата функција, поддржана од технологијата Gemini, значи крај на едноставните барања. Наместо тоа, корисниците можат да формулираат сложени прашања, да користат глас или слики и да добиваат персонализирани одговори преку природен дијалог. Оваа промена овозможува подлабоки, контекстуално побогати пребарувања со можност за поставување дополнителни прашања без повторно пребарување.
Google ги претвора пребарувањата во разговори
Визуелната промена е само врвот на ледениот брег. Режимот на вештачка интелигенција драстично го менува изгледот на резултатите од пребарувањето – класичната листа на линкови е преместена во десниот панел, додека централниот дел од екранот е окупиран од одговорот на вештачката интелигенција на вашето барање.
Како и кај другите системи за вештачка интелигенција, квалитетот на одговорот зависи од квалитетот на поставеното прашање. Google AI Mode агрегира информации од различни извори, вклучувајќи податоци за производи, цени и промоции од нивниот систем Shopping Graph, кој содржи над 45 милијарди производи од локални бизниси.
Една од најкорисните функции е меморијата на претходните разговори. За разлика од класичното пребарување, режимот на вештачка интелигенција ја чува историјата на вашите пребарувања во страничната лента, овозможувајќи ви да продолжите со претходен разговор без да го повторувате. Ова е особено корисно за подолго истражување, како што е планирање патување или споредување производи пред купување.
За целосна функционалност, потребно е да ја вклучите опцијата Gemini Apps Activity. Корисниците надвор од САД кои сакаат да ја испробаат новата функција пред глобалното лансирање можат да користат VPN со локација во САД.
По што се разликува од постојните решенија за вештачка интелигенција?
На пазарот веќе постојат неколку платформи за пребарување и разговор со вештачка интелигенција. Што го издвојува Google AI Mode?
- Perplexity и ChatGPT: И двата системи можат да водат разговорен дијалог и да обработуваат различни теми. „Замрсеност“ повеќе се фокусира на пребарување во реално време и ги наведува изворите на информации. ChatGPT доминира во креирањето оригинална содржина и водењето долги разговори, но му недостасува пристап до актуелни податоци што ги има Google. Ниту еден од овие системи не е директно вграден во најголемиот пребарувач во светот, ниту пак имаат пристап до базите на податоци за производи и локални бизниси на Google.
- Gemini: Овој модел на вештачка интелигенција на Google ги напојува сите нивни алатки за вештачка интелигенција, вклучувајќи го и режимот на вештачка интелигенција. Дизајниран е за различни задачи, од креирање содржина до пишување код. Режимот на вештачка интелигенција ја користи технологијата Gemini, но е специјално адаптиран за пребарување и истражување на информации. Иако Gemini е еден од помалку користените системи за вештачка интелигенција, неговата важност несомнено ќе се зголеми со неговата интеграција во пребарувањето на Google.
- AI Overviews: Оваа функција веќе постои во Google Search како резиме на вештачката интелигенција на врвот од резултатите, но се појавува само за одредени пребарувања. За разлика од прегледите со вештачка интелигенција кои се кратки и генерички, режимот со вештачка интелигенција е интерактивен, детален и достапен за секое пребарување. Исто така, претходните резимеа на вештачката интелигенција честопати „халуцинираа“ информации, додека новиот систем ветува поголема точност и можност за проверка на изворите.
Се чини дека режимот на вештачка интелигенција успешно ги комбинира предностите на постојните системи за вештачка интелигенција за разговор со огромната база на податоци на најголемиот пребарувач во светот.
Интернет пребарувањето на иднината станува реалност
Режимот на вештачка интелигенција на Google најавува нова ера во начинот на кој наоѓаме информации. Деновите на рачно внесување клучни зборови и прелистување на десетици страници со резултати полека стануваат минато. Наместо тоа, корисниците можат да опишат што бараат на природен јазик, да добијат унифициран одговор од повеќе извори и да постават дополнителни прашања без повторно пребарување.
Оваа промена носи значително подобрување на ефикасноста. Секојдневните задачи како што се истражување дестинации за одмор, споредување на технолошки производи или барање совети за поправка на домот стануваат поинтуитивни и побрзи. Можноста за прикачување слики и добивање персонализирани препораки дополнително го збогатува искуството. Некои експерти веруваат дека ова е првиот чекор кон систем со вештачка интелигенција базиран на агенти кој ќе извршува задачи за нас директно од страницата за пребарување.
Сепак, за сопствениците на веб-страници и издавачите, промената носи нови предизвици. Иако „Гугл“ тврди дека немало значителен пад на сообраќајот кон надворешни страници, многу издавачи веќе ги чувствуваат ефектите од системите со вештачка интелигенција и пребарувањето на социјалните мрежи. Од друга страна, AI Mode може да им помогне на помалите страници со квалитетна содржина да бидат откриени преку посложени барања што ги поставуваат корисниците.
Google нагласува дека AI Mode е сè уште во експериментална фаза и дека работи на подобрување на системот врз основа на повратните информации од корисниците. Како што функцијата се префрла од околината Labs во стандардното искуство за пребарување, можеме да очекуваме дополнителни начини за интеракција со информациите – без разлика дали барате производ, планирате активност или едноставно ја задоволувате вашата љубопитност.